Týdenní jídelníček na 16. 3. – 22. 3.

Stáhněte si jídelníček pro tento týden.

http://celorocnikucharka.cz/wp-content/uploads/2020/03/JidelnicekTyden.xlsx

Týden se staršími školáky

Čím dál častěji se mě ptáte na nápady na to, jak vyřešit stravování starších dětí, které jsou teď samy doma a zvládnou si uvařit jen něco velmi jednoduchého.

Připravila jsem týdenní jídelníček právě pro takovou situaci – jídla určená k obědu jsou velice jednoduchá na přípravu a mladý student je bez problémů zvládne, popř. mu rodiče den předem jídlo částečně předpřipraví, aby jeho dohotovení bylo snadné.

V jídelníčku jsou tyto postupy, které rodič přichystá, vypsané příslušný den předem.

Na jídla, která mohou být méně známá, dávám níže odkazy na recepty na svém webu, popř. ve svých článcích pro iReceptar.

Jídla v jídelníčku jsou výživově vyrovnaná, obsahují dostatek bílkovin, kvalitních tuků, minerálů a vitamínů, s tím, že položky „ovoce“ a zelenina“, určená ne na přípravu konkrétního jídla, ale do salátů a obložení, nejsou blíže specifikovány, použijte je podle svých preferencí.

Jídelníček také neobsahuje svačiny, protože ty málokdo připravuje složitější kuchyňskou úpravou, proto ovoce, zeleninu, jogurty apod. na svačiny si doplňte podle svého.

U každého jídla je vypsaný seznam surovin pro dané jídlo (bez gramáží, přizpůsobte je svému počtu strávníků a jejich apetitu )

Zároveň přikládám seznam surovin, které je pro tento jídelníček potřeba mít ve spíži. Suroviny jsou opět pouze vyjmenované, bez gramáží, jejich množství si nastavte podle sebe. Jsou v něm zahrnuty i položky, které skoro jistě doma máte, jako sůl, cukr a další, proto je poměrně dlouhý 

Jídla jsou za sebou řazena tak, aby na ně stačil jeden týdenní nákup. Proto vývar z počátku týdne po přípravě zamrazte. Kachnu, není-li balena v ochranné atmosféře a tak nemá tak dlouhou trvanlivost, rozporcujte a porce prosypte štědře solí s tymiánem, před pečením potom sůl opláchněte. Pokud si tímto uchováním nejste jisti, tak ji také raději hned po nákupu zmrazte a z mrazáku do lednice přendejte v sobotu. Z pečiva se nejprve využívá čerstvý chléb, jehož staré zbytky se na konci týdne využijí na krutony. V druhé polovině týdne jako pečivo uvádím chléb toustový, který má delší trvanlivost.

Věřím, že vám bude jídelníček užitečnou pomůckou, budu se snažit připravit opět další 

Odkazy na recepty na méně známá jídla na mém webu, popř. v mých článcích pro iReceptar:

Brambory s balkánským sýrem a koprem

http://www.celorocnikucharka.cz/recipe/show?id=176

Španělská čočka se zeleninou

http://www.celorocnikucharka.cz/recipe/show?id=127

Buffalo květák

https://www.ireceptar.cz/vareni-a-recepty/buffalo-kvetak-inspirace-americkou-klasikou.html

Fazolový salát s paprikami a kukuřicí

https://www.ireceptar.cz/vareni-a-recepty/3-rychle-vecere-stihnete-je-uvarit-za-20-minut.html?fbclid=IwAR1FtYEeycxz-ebamVfJKZTab91bYb6n6TpKHq7S8yfaRX3Z-Go3vdko8VE

balkánský sýr

bobkový list

brambory

brokolice

cayenský pepř

cibule

citrony

cukr

čerstvý kopr

čerstvý koriandr

červená cibule

červené zelí

česnek

čočka

hermelín

hladká mouka

hořčice

houby sušené nebo čerstvé

hovězí přední

hrách loupaný

hrubá mouka

hrubá sůl

hřebíček

chléb

instantní droždí

kachna

kakao

kardamom

kmín

konzervovaná kukuřice

konzervovaná rajčata

konzervované fazole červené

kořenová zelenina

květák

kysaná smetana

losos filet s kůží

lučina

majoránka

máslo

med

mléko

mletá paprika

mrkev

muškátový oříšek

niva

nové koření

ocet

olej

olivový olej

ořechy

ovesné vločky

ovoce

papriky

pepř

polévkové nudle

polníček

polohrubá mouka

pomeranče

prášek do perníku

rajčatové pyré

rozinky

řapíkatý celer

římský kmín

skořice

slanina

smetana

sůl

sušený česnek

špenát

těstoviny

toast

toastový chléb

tymián

vejce

vinný ocet

voda

zelenina

zelenina na salát

chilli omáčka nebo rajčatové pyré

(šunka nebo chorizo – lze vynechat)

(zmrazený vývar – není nákupní položka, zbude po vaření hovězího masa)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *